2011. február 28., hétfő

A mi versenyünk 2.

Egy héttel a verseny után még biztosabb vagyok abban, hogy mindenki nagyon jó élményeket szerzett. Az első versenye volt a csapatnak, ahol nagy számban vettünk részt. Mindenki a saját képességei szerint a maximálisat nyújtotta. Nagyon büszke vagyok rájuk, hogy az idegen környezet, a feszültség és a teljesítés kényszere miatt egyik harcosunk sem omlott össze, nem volt sírás, feladás, rontás. A helyezések optimálisan mutatják a tudásuk helyét, van akinek szerencséje volt és van akinek kevésbé, mert nála tapasztaltabb karatéssal sorsolták össze. Erre alaposan felkészítettem őket. ezt is megértették, hogy a versenyen mindig két mérce van, önmagunkhoz képest és az aznap ellenünk felálló többi karatéshoz képest kell értékelni a tudásunkat.

Nagyon jó volt látni:

  • Réka tudatos és jó mozgását a kátában, ahogy maximálisat teljesített.
  • Marci vidám és dinamikus küzdelmeit, fesztelen kátáit.
  • Misa koncentrálását és hatalmas előrelépését a káta végrehajtásban.
  • András félelmet nem ismerő küzdelmét nála nagyobb ellenféllel.
  • Bence vidám és hamiskás csipeszharcát.
  • Soma küzdelmét és tudatos harcmodorváltását.
  • Máté koncentrálását és folyamatosságát a kátában.
  • Samu figyelemösszpontosítását és ahogy leküzdötte az izgalmát.
  • Kriszta küzdeni akarását.
  • Bálint rutinos mozgását.
  • Bánk rohamait a nagyobb és tapasztaltabb ellenfelek ellen.
  • Zsolt kitartását és győzelmét a küzdelemben.
Kriszta már a páston, mögötte a csapat:



András a szigorúan figyelő bíró előtt:


Zsolt lazán a küzdelme előtt:



Az értékelés, Bánk és Marci:



Máté és Bálint:



Zsolt a dobogón:





A sok feladat és élmény között néha elvesztem. De igyekeztem mindenhol ott lenni. Felügyelni a versenyzőket, biztatni a kátásokat, öltöztetni, fényképezni, szülőkkel beszélni, követni a verseny alakulását. De nagyon boldog vagyok, hogy minden jól alakult.

Figyeltem a többi klub gyerekcsapatát is. Sok hasznos dolgot megfigyeltem és láttam olyat is ami nem egyezik az én értékeimmel és gyakorlatunkkal. (Például nem fér a fejembe miért kell 8-10 éves gyerekekkel Red Bull energia italt itatni és primitív módon hergelni őket a verseny előtt. Ez a fajta hozzáállás idegen a karatétól, ha valamit nem kellene akkor ez az). A verseny élményeiről amúgy is akarok részletesebb elemzést írni edzői-módszertani megközelítéssel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése